Uutisia aiheesta:


The Adventure of Link Wiin Virtual Consoleen





Great Sea Skyloft Hyrule Field



HUOM! Sivusto sisältää paljon merkitsemättömiä spoilereita! Pelien esittelysivut ja arvostelut ovat kuitenkin kohtuullisen spoiler-vapaita.


Zelda.arkku.net 2006-2012

Ylläpito


The Adventure of Link

Zelda II:ssa Linkin pitää pelastaa prinsessa Zelda maagisesta unesta. Sijoitettuaan eri temppeleihin kuusi kristallia Linkin onnistuu löytää Rohkeuden Triforce. Linkin palattua Hyruleen Zelda herää unestaan, ja syleilee Linkiä esiripun laskeutuessa.

Japanissa vuonna 1987 julkaistu Zelda II eroaa monin tavoin pelisarjan muista osista. Huomattavin ero on pelitilanteen kuvaaminen sivusta, ja hyppimisellä onkin suuri osa vihollisten voittamisessa. Peli esittelee myös vihollisten voittamisesta saatavat kokemuspisteet, joiden avulla Link voi kehittää taitojaan. Linkin elämä on pelissä laskettu, eikä perinteisiä sydämenkuvia nähdä.

Kaikkia Zelda II:n uudistuksia ei silti hylätty, ja monet niistä ovatkin jääneet pysyviksi osiksi pelisarjaa. Link tapaa seikkailunsa edetessä useita eri hahmoja, jotka auttavat ja neuvovat Linkiä. Pelissä esitellyt kylät ja kaupungit ovat nykyisin myös osa pelisarjaa. Miekkailusta tuli monipuolisempaa erilaisten lyöntien siivittämänä, ja useita pelin vihollisia on tavattu myös myöhemmissä osissa, kuten Dark Link.

Zelda II on ainoa Nintendon julkaisema englanninkielinen Zelda-peli, jonka nimessä ei ole sanoja “The Legend of Zelda”. Japanilaisessa versiossa pelin nimen etuliitettä ei ole lyhennetty. Peli on myös tullut tunnetuksi hahmostaan, joka sanoo “I am Error”. Kyseessä saattaa olla myös käännösvirhe, sillä L ja R ovat japaniksi samoja; nimi on saattanut täten olla myös “Errol”.