Uutisia aiheesta:


Skyward Swordin "Fi's Theme" Laura Shigiharan esittämänä
Skyward Swordin esineet ja varusteet -osiota päivitetty
Kyselytulokset: Milloin ja minkä Skyward Swordin version hankit?





Great Sea Skyloft Hyrule Field



HUOM! Sivusto sisältää paljon merkitsemättömiä spoilereita! Pelien esittelysivut ja arvostelut ovat kuitenkin kohtuullisen spoiler-vapaita.


Zelda.arkku.net 2006-2012

Ylläpito


Skyward Sword

Nintendon Zelda-tiimi aloitti pian Twilight Princessin valmistumisen jälkeen suunnitella Wiin ikiomaa Zeldaa, joka hyödyntäisi liikeohjausta laajemmin kuin alunperin GameCubelle tehty Twilight Princess. “Zelda Wii” mainittiin ohimennen E3-messuilla vuosina 2007-2009, mutta vuoden 2010 E3-messuilla paljastettiin viimein pitkän odotuksen jälkeen kyseessä olevan The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Skyward Swordin kehitys alkoi loppuvuodesta 2006, kun Twilight Princess oli saatu valmiiksi. Vuonna 2007 kehitysryhmä oli päättänyt haluavansa käyttää 1:1-miekkaohjausta (miekan liikkeet vastaavat ohjaimen liikkeitä), mutta se tuotti hankaluuksia. Juuri kun ryhmä oli hylkäämässä ajatuksen, Wii Sports Resort -kehittäjä Katsuya Eguchi tarjosi Aonumalle Wii Motion Plus -lisälaitetta käyttävän Wii Sports Resortin miekkailua pohjaksi uudelle Zeldalle. Kehitysryhmä sai Wii Sports Resortsista hyvän lähtökohdan niin miekkailulle kuin jousiammunnallekin ja alkoivat muokata niitä Zeldaan sopiviksi.

Vuoden 2009 E3-messuille mennessä pelin konsepti ja tarina oli pääpiirteittään suunniteltu, mutta kehitysryhmällä ei ollut näyttää yleisölle kuin yksi konseptitaidekuva, jossa Twilight Princessin Linkiä vanhempi Link esiintyy yhdessä salaperäisen naisellisen hahmon kanssa. Linkillä ei ole kuvassa miekkaa, ja Shigeru Miyamoto kertoi sekä miekan puutteen että kuvassa olevan hahmon liittyvän tarinaan. Kuten monet sarjan fanit arvasivatkin, hahmo, Fi, on Linkin miekan henkilöitymä, ja miekka kertoo Master Swordin syntytarinaa.

Nintendo avasi vuoden 2010 E3-presentaationsa trailerilla uudesta Zeldasta, joka paljastui silloin Skyward Swordiksi. Traileri itsessään sisälsi vain vähän varsinaista pelikuvaa, mutta sitä seurasi kattava esittely Skyward Swordin pelimekaniikasta. Vielä hieman lapsenkengissä olevaa, vahvasti Motion Plus -laitteeseen nojaavaa pelimekaniikkaa esiteltiin laajalti muun muassa näyttämällä, miten kukin esine toimii. Vaikka traileri ja demo jättivät paljon arvailujen varaan, uutta tietoakin tulvi Internetiin vähintään yhtä paljon kuin uutta spekulointia.

E3-messujen jälkeen Zelda-fanit joutuivat odottamaan uutta traileria seuraavaan Game Developers’ Conferenceen asti, maaliskuuhun 2011 asti, jolloin julkaistiin uusi, lähes pelkkää pelikuvaa sisältävä traileri. Pari kuukautta myöhemmin E3-messuilla 2011 uusi traileri esitteli pelin tarinaa tarkemmin. Nyt pelaajat saivat ensimmäistä kertaa nähdä sekä Zeldan että vuoden 2009 konseptitaiteessa esiintyneen hahmon, Fin. Traileri esitteli myös pelin uutta lentomekaniikkaa ja useita uusia alueita ja vihollisia.

Syksyllä 2011 Skyward Swordin julkaisupäivät paljastettiin viimein eri puolille maailmaa: Eurooppa pääsee nauttimaan pelistä neljästä päämarkkina-alueesta ensimmäisenä, 18. marraskuuta 2011. Sitä seuraa Yhdysvallat 20.11. ja Japani 23.11. Australiassa peli julkaistaan päivän Japania myöhemmin, 24.11. Skyward Sword julkaistaan siis Nintendon kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla viikon sisällä.

Lähde: Zelda Informer